متدهای توسعه و تکامل

برای توسعه و تکامل از 4 متد استفاده می کنیم :

2. 

      روش اول expand : یعنی کالا یا خدمت جدیدی با زیرساخت فعلی ارائه بدهیم. ( مانند جیمیل که خدمات جدیدی را ارائه می دهد.

      روش دوم :  Extend  : یعنی یه لاین جدید بیزینسی ایجاد کنیم. ( مثلا ایران خودرو ، خدمات پس از فروش را نیز خود بر عهده بگیرد )

3.    روش سوم : Enhance  :  بیعنی به محصول موجود ، خدمات جدیدی اضافه کنیم. ( مثلا ایران خودرو محصولات خودرو سمند خود را بهبود ببخشید

روش چهارم :    exit : یعنی در هر یک از شیوه های بالا با شکست مواجه بشویم و از آن خارج شویم ( مانند گوگل که buzz و wave را از دستور کار خود خارج کرد )

فرق بین customization و personalization

Customization :

شرکت تولید کننده از یک محصول ، چند مدل با آپشن هاای گوناگون را ارائه می دهد و شما حق انتخاب از میان همان موارد را دارد . برای مثال فرض کنید ایران خودرو سمند را با سه سبک مختلف با موتور ، گیربکس ، و ظاهر داخلی و بیرونی متفاوت ارائه دهد و شما یک مدل را انتخاب می کنید.

 Personalization:

شرکت تولید کننده محصولات خود را به گونه ای به فروش می رساند که شما بتوانید از هر آپشنی در هر قالبی که تمایل دارید سفارش دهید . برای مثال به سایت شرکت تویوتا یا دل مراجعه کنید و ماشین و لپ تاپ خود را با هر کیفیت و قطعاتی که نیاز دارید سفارش دهید.

تفاوت بین اقتصاد صنعتی و اقتصاد شبکه ای

اقتصاد شبکه ایاقتصاد صنعتیمعیارها
Networked economic of scale & scopeProprietary economic of scale & scopeCriteria  for economic & science
Distribution & ITproductionTechnical innovation
Knowledge workstandardizationOperation innovation
Virtual / networkedHierarchicalmanagement Innovation
Self-employmentUrban growthSocial innovation
Channel managerProductDominate industrial power